Ahad, 3 Mei 2009

Baju VS Duit...

Bukan nk tayang baju baru, tp nk crita sal harga baju siap jahit n kain pasang yg ditempah di kedai jahit. Skrg nih susah sgt nk cari tukang jahit yg betul2 buat baju yg selesa dipakai. Saya biasa tempah baju kt tukang jahit cina (kt sini susah nk cari tukang jahit melayu) Kedai Jahit San San kt Megah Ria. Harga sepasang baju tak kira lah kurung, kurung pahang, kurung riau atau kebaya semuanya RM 45 dan ke atas. Kalau g jahit kt kedai San San mmg saya buat yg bfesyen betul lah, siap tgk lam majalah lg...kalau tak rasa cam tak berbaloi jek byar mahal2. Jahitan mmg kemas lah cuma harganya yg xtahan sikit.


Tp skrang ni, saya beli baju yg mmg siap dijahit. Harga lebih murah kalau nk dibandingkan ngan beli kain pasang. Siap ada jahit manik lg, mcm yg baju biru ni harganya RM 100 sepasang. Kain sifon n siap linning. Kalau kt kdai San San linning baju jer RM 55 if skali ngan kain RM 65 xtermasuk lg nk jahit manik...byk gak abis tu.





Yang ni lak lg murah RM 75 sepasang tp xder linning. Ini baju kurung pahang, siap jahit manik kt leher baju n kt lengan. Baju ni beli kt Kota Tinggi. Biasa beli kt kedai RM 95 tp sbb beli dlm kuantiti yg banyak dpt harga murah. Baju ni agak labuh sikit sbb saiz S...saya biasa pakai baju siap jahit saiz XS (36)...susah nk cari tu.....biasa yg banyak saiz S la. Baju biru tu mmg saiz saya tp yg ni sbb bkenan sgt amik gak ler.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan