Jumaat, 26 Jun 2009

Hangin jer......

Patut ker crita sal nih ekkk...emmm mmg bkobar2 nk crita tp bila pikir2 cam malas lak. Crita sikit2 jerlah...adalah makhluk Allah tu smlm terjerit2 dpn bdk2. Antara dialognya berbunyi..."kt sekolah nih saya sorang jer kena buat kerja, ada setiausaha xguna, ada pyelaras xtau buat kerja, semuanya makan gaji buta jer cikgu2 nih....bla bla bla". Mmg gila meroyan (aku yg tgh solat mmg xkhusyuk...jeritan dia tuh dr ting bawah bleh dgr sampai ke atas)...setiausaha mc, pyelaras pun mc...engkau tuh yg kera sumbang xnk amik tau apa yg blaku n bila dah xleh handle situasi mula terjerit2 cam ................Dah lah langsung xprofesional, terjerit2 kt cikgu2 dpn bdk2. Budak2 xhormat dia coz sikap dia yg agak ............................ . Jadi dia rasa hanginlah bila tiap kali dia bg arahan jek cam xder respon dr bdk2, jerit2 kt bdk2 pun bdk2 tu buat xreti jek jd nk lps perasaan, dia jerit2lah kt cikgu2 lak...sudahnya skrg mmg dia jd kera sumbanglah kt sek. Langsung xder cikgu yg nk berurusan ngan dia. Ko ingat ko bagus sgt...yg jd pbantu dia pun semua dah boikot. Ko buatlah kerja sorang2 sbb ko kan bagus yg amat. Kita tgk camna keadaannya bila ko rasa diri hebat n asyik dok plekehkan org lain n dok mgambing hitamkan org lain atas ksalahan n klemahan diri sdiri. Dah ler kes dulu yg cikgu2 hangin xsurut2 dia tambah lg hanginnya...mmg puting beliunglah jadiknya. Emmmm malaslah nk story banyak2, buat aku hangin pulak nanti xpasal aku stress....crita byk2 dosa lak hehehehe...yg baik tu jdkan teladan yg buruk jadikan sempadan...wassalam





2 ulasan:

  1. cam sama kes kat tempat aku jer. kat tempat aku pon ade org gitu gak. kami2 yang kecik2 ni tunggu masa nak tendang dia ajer...
    mahin2 ngan kami....

    BalasPadam
  2. tendang dia shima jgn tak tendang...hehehe

    BalasPadam