Sabtu, 20 Jun 2009

Kes Haru Biru Hijau Kuning.....


Smalam dpt surat kena g ppd kul 3 anta markah peksa...adoiiiiiiiii tension coz ari jumaat sek abis kul 12.15. Jadiknya aku kena lah blk umh dulu n kua blk huhuhu tu yg myampah..dah blk umh siap2 makan n solat, noti (h.mate aku sek petang) nk kua g sek n pesan kat aku pagar umh dia tutup jer xkunci coz jap lg aku nk kua. Tiba2 tgh dok pakai tudung aku dgr bunyi loceng...ish noti ni tertinggal barang ke???naper tekan loceng lak??bila aku jengah kot tingkap bilik, keta noti ada lg kt luar umh n ada seko jantan bukak pagar umh...aku xcam sape tp sbb noti ada kt luar umh aku ingat noti suh org tu masuk. Bila org tuh ketuk2 pintu aku bukak la pintu sikit tanya nk aper...terkezut beruk aku coz jantan ni jiran umh lama aku dulu. Dia dah agak mereng sikit bila bini dia lari n tuntut cerai coz jantan ni ada problem sikit lah...bila bini dio lari, jantan ni mula buat prangai n kacau2 kawan aku yg skrg nih dah pun kawin n pindah. Tp jantan gila nih datang gak kacau aku n kkwn n tanya soalan yg bodoh tu...dia dah tau kwn aku dah pindah tp mcm aku bgtau lah dia nih dah mereng dah...dok cakap nk jumpa kwn aku tuh jugak...bodoh la jantan nih.


Aku terus tutup n kunci pintu n jerit dr dlm umh aku akan call polis. Tp dia dok ketuk gak pintu n tinggap suh aku kua..aku apa lg tel azrul (polis yg aku kenal masa buat laporan kes jantan nih kacau masa aku kt umh lama...dah 2 laporan dibuat coz jantan nih mgancam kselamatan aku n kwn2 shinggalah kami semua pindah umh, mmg takut gila lah masa dok sbelah umh dia dulu...mcm2 dia buat, lempar mercun..lempar mug...mcm2 lah) suh polis dtg umh coz jantan nih kira mceroboh umh aku. Noti dah nangis2 dlm kete takut jantan tuh apa2 kan aku. Aku cakap kuat2 kasi jantan gila tu dgr aku call polis...bila dia dgr ajer, terus dia blah.


Aku dah kecut perut gak la nk kua umh. Masa tu dah kul 2.15, aku nk kena kua gak nk g PPD...dlm kul 2.30 aku ngan takut2 n cepatnya kua umh, kunci pagar n terus pecut kete. Sampai PPD kul 3 n kena lak tunggu JU semak disket markah tu sampai lah kul 5.45...tension gila lah dok mnunggu ngan mslh jantan gila tu lg, dah settle kt PPD tgk2 jam dah dkt kul 6 n noti lak blk sek kul 6.10 so aku call noti suh g balai polis terus aku tgu dia kt sana tuk buat laporan yg ketiga sal gangguan nih. Abis buat laporan, polis tu terus g umh jantan tuh nk buat tangkapan tp dia xder kat umh.


Malam dlm kul 10 lak ada polis yg handle kes tu call aku nk amik statement. Masa tu aku dah tido..aku bgtau lah esok xleh ker. Polis tu cakap esok dia xder...yg aku herannya dia suh aku kua g kdai makan n jumpa kt situ lah nk amik statement. Adoiiiiii la bala apa lak nih...polis nih saje2 ker nk main2 kan aku. Aku kejut h.mate suh temankan aku n call kwn2 yg lain tanya tul ker nk kena bg statement lak n kena jumpa polis tu kt luar lak...kwn2 aku pun semua cam konpius jer...polis tu call lg bgtau lambat sikit tp masa tu dah kul 11malam. Aku tanya lagi, xleh ker esok2 coz dah mlm sgt nih...dia kata kena gak jd aku suh dia dtg umh jer n amik statement aku dpn umh ajer lah coz aku dah malas nk kua...dia kata ok so aku suh kwn2 masuk tido n biar aku sorang jek tgu polis tu. Tp dah kul 11.30 pun xmuncul2 lg aku pun masuk tido lah. Tgh syok2 aku tido, polis tu call lg masa tu dah kul 1pg...dia bgtau dah ada kt tmn prumahan aku n suh kua dpn umh la nk cam umh. Bila aku kua n dio pun sampai...alih2 suh aku kunci pintu n ikut dia g kdai makan sbb kt situ kwn polis dia dah tgu. Aku cam terkejut ler n bgtau kt sini xleh ker coz kwn2 aku dah tido tp dio suh gak aku kua......tension gila lahhhhhhhhhh. Masa tuh dah kul 1pg n aku lak pompuan jd polis ni xpikir ker. Adoiiiiiiiii begong tul lah...aku bgtau xpelah aku g sdiri ngan kwn aku. Xkuasa aku nk btekak ngan dia pg2 buta nih...aku g kejutkan nita n spanjang jalan aku mbebel sal polis nih...


Sampai kt restoran yg dia bgtau tuh (nasib baik dekat jer)... crita lah serba sdikit, dlm ati nih cepat2 lah settle dah lewat gila dah. Crita itu crita ini...yessss...settle dah, tgk jam kul 1.45pg...mmg kerja gila lah. Blk umh dah dkt kul 2 terus tido...bangun subuh pun lewat dah dekat kul 7 dah n lps subuh sambung tido balik. Mmg kes haru biru lah....emmm dah mula dah rasa letih. Ari ni puasa ganti..hajat hati mmg nk bangun sahur tp masa jam bunyi kul 4.30 pg tadi aku dah penat gila jd xbangun sahur. Mintak2 ler puasa aku ari selamat.....stakat ni jer lah crita ku tuk hari ni, nk lepak2 n baring2 depan tv lak....adiosssssssss






1 ulasan:

  1. cam citer gerak khas lak....
    Polis tu tak beretika tul tak mnyempat nak amik statement. Tk kena ketika. Lain kali ko buat skli laporan ttg polis tu..gnggu ktenteraman. kelakor...tak mnyempat smpai takleh tggu siang.
    Lain kali hati2 ayu...polis pon patut kite hati2...

    BalasPadam