Sabtu, 6 Jun 2009

Hikmah Disebalik Apa Yang Berlaku

Mlm td tiba2 ayah sakit dada ( sakit jantung ) tp ayah nk berehat jer dulu...dlm kul 12mlm, tgh aku bgolek kiri kanan nk tido ayah panggil n mintak hantar ke hospital. Terkejut aku n masa 2 risau gak, cepat2 aku bangun n kejutkan kak ina teman aku g spital. Sampai spital bhagian kcemasan Dr check n bg ubat, suruh baring jap, amik tekanan darah n denyutan jam dlm kul 2pg ayah bleh kua. Alhamdulillah....risau gak takut ayah kena tahan kt wad. Dr cakap sbb tekanan darah tinggi...ayah mmg ada sakit jantung n darah tinggi. Mungkin sbb penat jaga mek kt spital sbulan tu yg buat tekanan darah ayah tinggi. Bersyukur sangat2 ayah tak der apa2....n bsyukur gak semua tu berlaku masa aku n adik beradik lain ada kt umah coz cuti sek. Biasanya tinggal adik2 aku jer yg kt umh, kakak n abg termasuklah aku semua kerja n xduduk ngan mak. Bersyukur juga aku diberi peluang tuk jaga mek yg sakit n jaga ayah juga masa mereka memerlukan. MMg tak terbalas budi mek n ayah, jd sekurang2nya bila dapat jaga masa mereka memerlukan....rasa bersyukur yang amat. Sesungguhnya apa yang berlaku telah Tuhan turunkan bersama seribu hikmah...alhamdulillah..

4 ulasan:

  1. Alhamdulillah x ade apa2...aku pun terkejut dgr cite psl ayah mu.ptg tu mcm biasa je ayah mu, tup tup mlm tu kena sakit dada.aku pun rs ayah mu penat jaga mek kat spital, x cukup tidur,mmg akan naik darah.semua ni dugaanlah Yu.sabarlah.

    BalasPadam
  2. tu lah na...alhamdulillah la aku tgk ok jah ari ni, tp xwe ayah buat kerja la suruh brehat jah

    na, tq mai umh aku...lain kali mari lg deh

    BalasPadam
  3. hm sib baik mu ada rumah yu, gitulah aku jaga cik aku, kena standby sokmo, nasib baik duk ngan aku jadi aku puas blh jaga cik aku

    BalasPadam
  4. alhamdullilah takde apa ye ayu.semoga ayah ayu senantiasa sehat amin

    BalasPadam